Inte alltid som tänkt

Idag blev det inte som jag tänkt mig. Hade planer på sovmorgon och gym samt matlådelunch innan skola på eftermiddagen.
 
Men istället blev det lite såhär:
8:00 Klockan ringer, hoppar i träningskläderna, kollar mailen. Upptäcker att jag ska provjobba i helgen(!).
Planerar om, plugget som skulle skjutits upp till helgen behöver göras nu. Ändrar träningsplanerna tills efter skolan.
 
8:30 Har slängt i mig chiapudding med all favorittopping. Skrivit ut ett bokmanus för korrekturläsning. Börjar beta av första kapitlet.
 
9:00 Författaren vilken är en god vän inser att jag är hemma. Hundpromenad i skogen avbryter därför mitt pluggande.
10:30 -> Duschar, pluggar, lagar lunch.
 
12:15 Funderar på om det är värt att åka till den mässa skolan ska besöka. Byter om från vanliga kläder till träningskläder, slumpen för avgöra om det blir gym direkt eller mässa först. 
 
12:30 Springer till bussen.
 
12:44: Inser att plånboken med busskortet är kvar hemma. Deppar ihop.
 
12:45 Ringer pojkvännen och surar. Bestämmer mig för ett besök hos mormor och morfar. Dricker kaffe, pratar om livet och äter kardemummaskorpor.
 
13:30 Går hem: läser mer bokmanus, pluggar naturkunskap, telefondejtar pojkvännen igen.
 
15:00 Ger upp dagens gymplaner och ger mig ut på årets första löprunda. Gå/jogga varannan lyktstolpe, powerwalkar i skogen, avbryter med några utfall, springer åtta vändor i en backe varvat med åtta knäböj. Går hem.
Fascineras över hur lätt jag blir stressad när mina planer ändras och kontrollen förloras. Glädjs över hur mycket den korta träningen hjälpte. 
 
16:00 Äter rostade mackor med smör, skinka och tomat, cravar en apelsin. Pluggar klart.
 
17:00 Slappar på yogamattan, läser läsvärda inlägg jag sparat på Pinterest. Gör en lista på alla mina "måsten", rangordnar dem och tar bort det som är onödigt. 
Känner mig lugnare.
 
18:30 Äter rester från gårdagen, tappar upp ett bad, duschar länge och varmt. SItter kvar länge i handduken. Skriver detta inlägg, loggar ut från datorn, förbereder en chiapudding till morgondagen. Kryper ner i sängen.
Ser fram emot morgondagens utmaningar och mysiga avslutning med 23-årskalas.
 
 
Minnen | lycka, tankar, vovvar | |
Upp