Vad vill du ha i ditt liv?

Funderar du någonsin över varför livet blivit som det blivit? På varför du har det jobb du har, bor som du gör bland mycket annat?
Som tidigare skrivit kommer den här bloggen fyllas mycket av personlig utveckling, det blir personligt men inte alltför privat. Det blir djupa tankar men utan att hänga ut eller exemplifiera med människor i min omgivning. 
Tillbaka till rubriken, vad vill du ha i ditt liv? En stor del av mina senaste pluggtimmar har lagts på affirmationer, det vill säga de tankar vi tänker om oss själva. Vi har pratat om att världen inte bara är de intryck vi får med våra fysiska sinnen utan så mycket mer; nämligen våra känslor, tankar och handlingar. Positiva affirmationer skapar positiva känslor. Om vi tänker dåliga tankar tänker vi därmed att vi vill ha fler sådana i vårt liv. Övningen avslutades därför med att skriva 20 affirmationer och häpperr kommer mina egna favoriter:
Jag utstrålar en livsglädje som gör att likasinnade personer dras till mig.
Jag tycker om min egen spegelbild.
Jag skrattar och ler varje dag.
Andras värderingar om andra människor kommer aldrig få mig att sluta tro på allas lika värde. 
Varje morgon vaknar jag upp fylld av positiv energi.
Alla vill vara i mina kläder.
 
Vilka tankar väljer du att tänka om dig själv?
Personlig utveckling | affirmationer | |
Upp