Bucket List Sommaren 2016

Jag kommer att arbeta större delen av sommaren men det är inget hinder från att fylla dagarna med det man tycker om. Precis som inför de flesta årstider skapar jag en bucket list med det jag vill göra. I sommar vill jag:
  • Dricka rosévin och läsa en bra bok, gärna på verandan nedbäddad under en filt medan regnet smattrar mot taket.
  • Ta med mig kameran och fota soluppgången från ett fågeltorn vid Svensksundsviken.
     Stigen på vägen dit såg ut så här för några dagar sedan.
  • Springa i lätt sommarregn.
  • Gå runt Ågelsjön och stanna för en picknick med utsikt över hela sjön.
  • Spendera en dag på Vaxholm, kakbuffé vid havet och italiensk glass vid hamnen är obligatoriskt, likaså ett glas Cava.
  • Äta glass i Söderköping och promenera längs kanalen.
  • Köpa inlines och åka detta en ljummen kväll. 
  • Äta årets första jordgubbar från mitt alldeles egna jordgubbsland.
  • Samla ihop ett kompisgäng och spendera en hel dag i skärgården med sol och bad.
    Bild från årets första bad, den nionde maj.
  • Styrketräna utomhus.
  • Skriva mer på den barnbok jag nyligen påbörjat.
Minnen | |
Upp