En perfekt måndag

Jag har förmånen att vara ledig varje måndag. Eller jag har snarare förmånen att inte jobba utan kan fokusera på den kurs jag för närvarande studerar. Jag brukar allt som oftast ställa klockan på sju och spendera förmiddagen med studier för att sedan ha tid för spontanitet. Idag gjorde jag dock tvärtom;
 
06:45 Klockan ringer och jag känner mig ganska mör. Katterna har väckt mig ex antal gånger inatt och jag somnade sent igår.
 
08:30 Tid för besiktning av bilen. Bakläxa på mönsterdjupet i däcken, annars full pott.
 
09:00 Måndagar brukar bestå av hemmaträning men idag blev det frivändningar och knäböj på gymmet.
 
10:30 Jag hälsar på min gamla arbetsplats och bjuder på chokladbollar.
 
11:30 Möter upp min vän Bella för lunch på Waynes Coffee. Vi äter länge och pratar mycket samt går en sväng på stan. 
 
14:00 Hemma igen. Jag arbetar med min uppgift om balanserade styrkort och strukturerar upp en leveransrapport.
 
15:15 Äter turkisk yoghurt toppat med bär, Finax musli och Risentas granola. Allt medan katten spinner i mitt knä och slår med tassen i hopp om att få tag i skeden.
 
Det är sällan jag har sådana här dagar men det är verkligen ett fantastiskt sätt att förlänga helgen på. Nu har jag tänkt fortsätta skriva på min barnbok innan sambon kommer hem. 
 
 
 
Minnen | |
Upp