Att känna lycka

Det sägs att lycka inte kan köpas för pengar och det är jag övertygad om. 
 
Därför försöker jag alltid fånga lyckokänslorna när de dyker upp och låta mig omfamnas av dem. Låta mig känna lyckan och ta den till mig.
 
Jag har varit en sån som haft svårt att låta mig själv vara just lycklig. Som måste ha en anledning till det, en orsak till att få må bra. Jag har inte insett att lyckan är något jag kämpat för, som jag är värd. Att den är resultatet av det liv jag valt. Resultatet av att jag värdesätter människor som får mig att må bra. Människor som ger mer än de tar. Människor som vill mig väl på samma sätt som jag vill dem det.
 
Att lycka är ett resultat av hårt jobb, hårt jobb med mitt självförtroende och min självbild. Av oräknebara timmar på skolan, på gymmet, hemma, hos vänner och framför dator och mobil. För i en värld där alla är upptagna med sitt gäller det att visa vad som är viktigt för en. För mig är det min familj, mina vänner och han med stort H. Och ibland krävs det både SMS, telefonsamtal och sociala medier för att påminna varandra om det när tid att ses öga mot öga inte finns.
 
Men när den tiden finns är det som de stora lyckorusen kommer. När 13 underbara personer samlas i ett hus på landet för kräftor, snaps, kubb och trekamp. När en av de 13 dessutom är den enda personen man vill vakna upp bredvid. Det är då man ska stanna upp och verkligen känna. Känna hur allt omfamnar en, hur lyckan greppar tag. 
 
 
 
 
 
 
Minnen | kloka ord, kärlek, lycka, sommar | |
Upp