Att se det stora i det lilla

Jag kämpar med att leva i nuet, se det positiva i alla dagar.
Jag har genomgått en fantastisk förändring på den fronten, från att vilja somna om
och dra täcket över huvudet kan jag uppskatta något varje dag.
Och de dagar jag inte lyckats försöker jag komma på tre bra saker
med den gångna dagen innan jag somnar och hittills har jag fått ihop dessa med råge. 
Sara Rönne - en riktig förebild - brukar säga att livet alltid blir som man tänkt sig.
För vi kan inte styra över allt som sker, däremot hur vi reagerar på det.
Och allt som oftast fungerar det, även om det tyvärr kan uppstå
situationer som inte känns det minsta rättvisa.
Men generellt tror jag på att se det stora i det lilla.
Som att ta en paus från städningen och njuta av denna utsikt.
Att fira en födelsedag med pannkakor, glass, hallon och nutella.
 Och att tända ljus och dricka kaffet ur favoritkoppen medan plugget slutförs.
 
Minnen | kloka ord, lycka, tankar | |
Upp