#choosebeautiul

 
Via Underbara Clara snubblade jag över detta, ytterligare en av Doves i mina ögon lyckade kampanjer. Just Dove brukar överraska mig positivt, bland annat genom denna video. Jag tror att de flesta av oss förstår budskapet i den senaste kampanjen; att vi alla måste göra ett aktivt val om med vilka ögon vi ser på oss själva. 
 
När jag reflekterat ytterligare över budskapet kunde jag inte låta bli att tänka på en speciell person, nämligen min underbara pojkvän. Min underbara pojkvän som minst en gång om dagen (eller två, tre eller tio gånger) passerar en spegel och utbrister Vad snygg jag är!, Hi goodlooking eller Vilken snygg pojkvän du har! Jag vet att jag allt som oftast skrattat och sagt något om att det är bra med självförtroende. Samtidigt har jag aldrig tänkt att han till 100% menar det han säger. Kanske för att jag själv nästan aldrig gjort det. För att jag oftast bara känt mig vacker i min finaste klänning, lockigt hår och en bra sminkning. Aldrig i mjukisbyxor och munkjacka. 
 
Jag undrar hur det blev så, hur världen kom att bli så snedvriden. Jag undrar varför jag sett på mig själv på det sättet; allt eller inget, fin eller ful. Men jag är så ofantligt, jävla glad att jag kommit bort från detta. Att jag numera känner mig vacker när jag ler mot min spegelbild, oavsett hur jag ser ut i övrigt. Att det är det där leendet som definierar mig, inte allt annat. Självförtroende är den bästa outfiten, sägs det. Jag önskar bara att jag kommit på det tidigare.
Viktigt | dove, självförtroende | |
Upp